Fortum delar ut julklapp till Bryggan Karlstad

Fortums julgåva 2012 går till organisationen Bryggan Karlstad.
På torsdag klockan 13 delas gåvan ut på Drottninggatan 38 i Karlstad.

I stället för att ge presenter och skicka julkort till anställda och kunder delar Fortum varje år ut julgåvor till organisationer runt om i världen. Det är Fortums styrelse som beslutar om donationerna – och de anställda i respektive land röstar sedan om vilken organisation som ska bli mottagare.

I fjol var det antimobbningsorganisationen Friends som fick gåvan, och i år är det alltså organisationen Bryggan som har fått flest röster.

Media är välkomna att vara med när julgåvan delas ut.

Torsdag 27/12 klockan 13, Drottninggatan 38 i Karlstad, andra våningen.

Jonatan Björck, kommunikatör Fortum
072-56 15 416

Om Fortum: Fortums syfte är att skapa energi som gör livet bättre idag och för kommande generationer. Vi erbjuder hållbara lösningar som tillgodoser behoven av låga utsläpp, effektiv resursanvändning och en trygg energiförsörjning samtidigt som vi levererar ett förstklassigt resultat till våra aktieägare. Vår verksamhet omfattar produktion, distribution och försäljning av el och värme, samt experttjänster inom dessa områden.

Fortums verksamhet är fokuserad på Norden, Ryssland, Polen och Östersjöområdet. I framtiden ser vi även att integrationen i Europa och de snabbt växande marknaderna i Asien ger ytterligare möjligheter för tillväxt. Under 2011 uppgick Fortums omsättning till 6,2 miljarder euro och rörelseresultatet var 1,8 miljarder euro. Vi sysselsätter cirka 10 800 personer. Fortums aktie är noterad på NASDAQ OMX Helsingfors.

Ytterligare information: www.fortum.com