Fortum ökar beredskapen för eventuella strömavbrott under midsommarhelgen

Under storhelger är det extra känsligt för våra kunder att drabbas av strömavbrott, samtidigt kan det vara svårare att snabbt få tag på extra personal. Fortum har därför beslutat att öka antalet personer i beredskap för eventuella strömavbrott under midsommarhelgen.

Midsommar är en av de helger då det är extra tråkigt för våra kunder att drabbas av strömavbrott. Vi vill därför vara väl förberedda på eventuella driftstörningar och har beslutat att öka vår bemanning under helgen. Vår driftcentral följer också som alltid noggrant väderprognoserna från SMHI och anpassar bemanningen efter behovet, säger Thomas Saubach, ansvarig för driften av Fortums elnät i Sverige.

Strömavbrottsinformation direkt till mobiltelefonen
De som bor i Fortums nätområde kan få information om planerade och oplanerade strömavbrott via e-post eller SMS direkt till sin mobiltelefon. Mer information finns hos vår kundtjänst 020-44 11 00 och på vår hemsida: fortum.se/stromavbrott.

Aktuellt driftläge finns på vår hemsida fortum.se/stromavbrott eller via surf i mobiltelefonen www.fortum.se/stromavbrottmobil

För mer information kontakta:

Thomas Saubach, ansvarig för driften av Fortums elnät i Sverige, tfn 070-344 57 41
Carola Hjerthén, kommunikationsansvarig driftstörningar i Fortums elnät, tfn 070-641 55 27
Fortums presstjänst, tfn 0200-81 88 10