Fortum satsar på färre avbrott och bättre kommunikation

Fortum Distributions arbete för att minska antalet strömavbrott i Hälsingland fortsätter. Just nu pågår projekt där sammanlagt cirka 15 mil ledning vädersäkras.

Fortum har cirka 1000 mil elnät i Hälsingland. Hela tiden får fler och fler kunder ett vädersäkrat nät, genom att vi gräver ner kabel i marken eller isolerar luftledningar. Bara i år utför vi cirka 50 projekt i Hälsingland och planen för kommande år är att öka takten ytterligare.

-          Vi fortsätter arbetet med att ge våra kunder ett ännu tryggare och bättre elnät. Vi vill minska antalet strömavbrott och se till att de som ändå inträffar blir så korta som möjligt, säger Johan Jonsson som är områdesansvarig för Hälsingland.

Samtidigt som investeringarna ökar satsar Fortum också hårt på kommunikationen med kunderna. I dagarna får cirka 52 000 privatkunder i Hälsingland ett brev med information om bland annat pågående och kommande projekt.

-          Vi är mitt inne i ett stort arbete för att komma närmare våra kunder. Vi har pratat med många kunder och en vanlig synpunkt är att vi borde vara bättre på att berätta vad vi håller på med, säger Jonatan Björck, som är kommunikatör på Fortum Distribution.

-          Förutom brevutskicket lanserar vi också en webbsida för alla våra kunder i hela landet, www.fortum.se/sakranat. Där samlar vi nyheter, tips från våra experter och kul läsning. En jättespännande satsning, berättar Jonatan Björck.

Jonatan Björck, kommunikatör på Fortum Distribution

08-671 73 72

Om Fortum: Fortums syfte är att skapa energi som gör livet bättre idag och för kommande generationer. Vi möter våra kunders mångsidiga behov genom produktion, distribution och försäljning av el och värme och experttjänster inom dessa områden. Verksamhetens fokus är Norden, Baltikum, Ryssland och Polen. Under 2013 omsatte Fortum 6,1 miljarder euro och det jämförbara rörelseresultatet var 1,6 miljarder euro. Vi sysselsätter cirka 8 800 personer. Fortums aktie handlas på NASDAQ OMX Helsingfors.

Läs mer på www.fortum.com eller följ oss på Twitter och Facebook.