Lägesrapport från Fortum 12.00

Klockan 11.00 var ca 400 av Fortums kunder utan ström. Arbetet med felavhjälpning fortsätter med oförminskad styrka på 250 man och två helikoptrar. Prognosen att samtliga fel ska vara åtgärdade under dagen kvarstår.

Vi är tacksamma om kunder som under dagen inte fått strömmen tillbaka anmäler detta till vår felanmälan, tfn 020-44 11 00.

Ledningar som hänger ned eller ligger på marken ska betraktas som spänningsförande och får absolut inte vidröras.

Detta är sista lägesrapporten med anledning av denna störning. Kortare statusrapporter kommer vid behov att skickas direkt till lokal media i berörda områden (s.k. OJJE-meddelande).

Tyvärr har vi tekniska problem med vår störningsinformation via internet, varför vi hänvisar till pressmeddelande och s.k. OJJE-meddelanden.

För mer pressinformation kontakta:
Mikael Lindberg, informatör Fortum Distribution, 070-344 59 32
Carola Hjertén, informatör Fortum Distribution, 070-641 55 27

Om Fortum
Fortum är ett ledande energibolag i Norden och i andra delar av Östersjöregionen. Fortum producerar, distribuerar och säljer el och värme, driver och underhåller kraftverk och andra industrianläggningar samt erbjuder energirelaterade tjänster. Fortum är noterat på Helsingforsbörsen. Medelantalet anställda är cirka
9 000.