Presentation av satsningen på elbilar i Karlstad

Fortum kommer tillsammans med Karlstads kommun sätta upp laddstolpar för elbilar i Karlstad. Fredagen den 27 mars berättar Marie Fossum, projektledare för Fortums elbilsprojekt, om utvecklingen på elbilsområdet och om samarbetet med Karlstad kommun. I samband med pressträffen kommer även en laddhybrid och laddstolpe demonstreras samt det kommer att finnas möjlighet att provköra.

I dag finns inte många elbilar i Karlstad, men intresset ökar allt mer. Energibolag, biltillverkare och politiker måste samarbeta för en framgångsrik och snabb introduktion av elbilar. Fortum har erfarenhet av ett liknande samarbete med Stockholms stad och genom samarbetsprojektet får Karlstads kommun ta del av bolagets kompetens inom området. Projektet innebär bland annat att kommunen tittar på vilka krav tekniken ställer på infrastruktur, laddningsmöjligheter och elnät.

Marie Fossum, projektledare för Fortums elbilsprojekt kommer att berätta om projektet och om vad som krävs och vilka initiativ som nu tas i Sverige och i omvärlden för att möjliggöra en övergång till el som drivmedel.

Tid: Fredag 27 mars kl. 13.00. Presentation 13.00-13.45, provkörning direkt efter.

Plats: Karolinen, Karlstad

Anmälan: Agneta Molinder, presschef Fortum, agneta.molinder@fortum.com, tel. 070-344 53 32