Fotografiska rekryterar försäljningsdirektör

Helena Rex, med ett förflutet som försäljningschef på Schibstedbolagen Aftonbladet och Svenska Dagbladet samt VD för Jobb 24, rekryteras av Fotografiska i Stockholm för att ytterligare stärka organisationen i en fortsatt mycket expansiv fas.

Fotografiska öppnades av de två fotointresserade entreprenörerna Jan och Per Broman i maj 2010. De första tre åren växte bolaget från 3 till 150 anställda och bolaget utsågs till Årets Gasell 2013. Fotografiskas VD Anna Berggren vill tillsammans med Helena Rex organisera, effektivisera och utveckla nya intäktsströmmar.

- Det finns en dold skatt på Fotografiska i Stockholm. De flesta upptäcker museet för fotoutställningarna, men jag lärde känna huset genom att jag har arrangerat events där. Fotografiska är varken ett vanligt museum eller en vanlig konferensanläggning, det är en inspirerande mötesplats där det går att anordna allt från små till stora konferenser och events i en mycket kreativ miljö. Jag ser fram emot att både förvalta och utveckla den skatt som är okänd för många av museigästerna, berättar Helena Rex.

Helena Rex har tidigare bland annat arbetat med hotell- och restaurangverksamhet i tio år, varit VD för eventbolaget Contrast och kommer senast som VD för Steve Perryman Sport Travel.

Fotografiska har flera olika affärsområden som Helena Rex kommer arbeta aktivt med. Event- och konferensverksamheten kommer vara ett av Rex huvudfokus.

- Vi tar nu ett samlat grepp kring all försäljning. Vi har en fantastisk produkt som vi kan paketera ännu bättre. Med de utmaningarna är Helena Rex med sin bakgrund och kompetens rätt person för oss, säger Anna Berggren, VD för Fotografiska.

Helena Rex tillträder i maj 2014.

För ytterligare frågor eller intervjuer kontakta Jens Hollingby, Kommunikationsansvarig.

jens.hollingby@fotografiska.se
+ 46 (0) 70 943 06 13