Elektronikkedjan Power övergår till Freetrailers elektroniska låssystem Freelock

Elektronikkedjan Power flyttar över alla sina släp till Freelock-lösningen från årsskiftet och förlänger sitt avtal till den 31 december 2021. Freelock förbättrar markant användarnas flexibilitet, och det är något som har tagits emot mycket positivt hos Power.

Freelock-lösningen fortsätter sitt intåg på den danska marknaden, och nu har elektronikkedjan Power också valt att börja använda det flexibla låssystemet för sina släpvagnar.

"Freelock har blivit en populär lösning för många av våra samarbetspartner, eftersom det gör det enkelt och lätt för kunderna att boka och plocka upp ett släp när de behöver det. Dessutom ökar Freelock vanligtvis uthyrningsfrekvensen per släp, och driver en större kundtrafik till butiken och ger mer exponering på gatorna", säger CEO Allan Sønderskov Darré

Power har förlängt sitt nuvarande avtal, och fortsätter därmed samarbetet till minst den 31 december 2021. Dessutom har de utökat kontraktet så att det omfattar fler butiker än i dag.

"Vi ser ett ökat intresse för vårt Freetrailer-koncept. Vi ser det som en klapp på ryggen att vi kan utöka samarbetet med våra befintliga partner. Det innebär nämligen att våra partner är nöjda med avtalet och att deras kunder efterfrågar våra släp", säger CEO Allan Sønderskov Darré.

Power är en del av den norska koncernen Power International A/S, tidigare Expert A/S. Allan Sønderskov Darré ser fram emot att fortsätta det utmärkta samarbetet med Power.

Allan Sønderskov Darré, Group CEO & grundare

Freetrailer är ett danskt teknikföretag, grundat 2004, med målet att göra det enkelt att boka och låna en släpvagn gratis via en delningsekonomisk IT-plattform. Företaget erbjuder idag sina kunder en 100 procent självbetjäningslösning via en applikation, och ett elektroniskt lås som ger kunderna full flexibilitet.

Konceptet har visat sig öka trafiken till butikerna på ett innovativt och nytänkande sätt, och sedan starten har fler än 2 miljoner kunder lånat en släpvagn hos IKEA, SILVAN, Pelican Self Storage – eller hos ett av bolagets 30 andra nordiska affärspartner. Företaget arbetar med en tvåsidig tillväxtplan, där förstärkning av de befintliga hemmamarknaderna är den ena delen och internationalisering av konceptet utgör den andra.

Den danska tidningen Børsen har tilldelat Freetrailer sju tillväxtgaseller i rad. Idag har Freetrailer en mycket lönsam och globalt skalbar affärsidé baserad på en beprövad och robust IT-plattform.