Anna Iwarsson slutar som generalsekreterare för Friskis&Svettis

Under Anna Iwarssons tolvåriga ledarskap har medlemsantalet ökat med 149%. År 2000 hade Friskis&Svettis drygt 200 000 medlemmar och idag är medlemsantalet över 538 000. Även antalet ideella funktionärer har ökat markant, från 8 500 till nuvarande 16 370.

-   Jag vet att det interna arbetet med Friskis&Svettis värderingar som genomförts i två rejäla omgångar är en del av förklaringen till utvecklingen, säger Anna Iwarsson.

-     Funktionärer och medarbetare som leder och utvecklar Friskis&Svettis är ett nyfiket gäng som är hungriga på förnyelse. Samtidigt spanar vi hela tiden in de livsstilsförändringar vi människor står inför. Det tillsammans gör att vi kan erbjuda ett träningsutbud som många gillar, berättar Anna Iwarsson.

Mycket har hänt under Annas ledarskap. Här är några exempel:
År 2000, erbjöd Friskis&Svettis 15 olika varianter av, i första hand, jympa. Idag kan medlemmarna välja på över 80 olika sorters träning. Friskis&Svettis bestod då av 130 föreningar, idag har Friskis&Svettis 159 medlemsföreningar i nio länder. 20 föreningar hade egna tränings-anläggningar. Idag har 77 föreningar egna träningsanläggningar.

-       Jag känner mig stolt över det som vi gemensamt lyckats åstadkomma. Medlemmarna tillsammans med svenska folket gillar det vi gör. Jag tänker på att Friskis&Svettis tre år i rad har erhållit bäst i test enligt svenskt kvalitetsindex.

Anna kommer nu att ge sig egen tid att utforska ett antal nya idéer och projekt. Hennes efterträdare Peter Wigert börjar den 15 augusti 2012.

kontakt
Anna Iwarsson, generalsekreterare Friskis&Svettis, 0704 65 00 59, anna@friskissvettis.se

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 506 091 medlemmar i 112 föreningar i Sverige, 28 146 medlemmar i 39 föreningar i Norge, samt 4 633 medlemmar i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare 16 370 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se

Jag vet att det interna arbetet med Friskis&Svettis värderingar som genomförts i två rejäla omgångar är en del av förklaringen till utvecklingen.
Anna Iwarsson
Funktionärer och medarbetare som leder och utvecklar Friskis&Svettis är ett nyfiket gäng som är hungriga på förnyelse. Samtidigt spanar vi hela tiden in de livsstilsförändringar vi människor står inför. Det tillsammans gör att vi kan erbjuda ett träningsutbud som många gillar.