Friskis&Svettis Årsstämma 2012

Nu på lördag den 17 mars samlas 358 delegater från 80 föreningar i Sverige, Norge, Bryssel, Helsingfors, Luxemburg och Paris på Svenska Mässan i Göteborg. Idrottsminister Lena Adelsohn Liljeroth inledningstalar klockan 9.00.

Friskis&Svettis har ökat sitt medlemsantal med 149% sedan år 2000 till idag 538 870 medlemmar. Fler av frågorna på årsstämman handlar om det ansvar som det innebär att vara marknadsledande och att möta människors nya förväntningar på träning genom hela livet.

En sådan fråga är barns rätt till rörelse. Med applåder och ett enhälligt ja har alla föreningar beslutat att Friskis&Svettis ska genomföra den nya satsningen Alla barnen.

-       Vi mobiliserar hela Friskis&Svettis. Nu i helgen startar vi upp satsningen Alla barnen. Det viktigaste arbetet kommer att ske i varje förening och i mötet med alla barn som kommer få möjligheten att inspireras till kul träning, säger Anna Iwarsson, generalsekreterare Friskis&Svettis.

Värd för Årsstämma 2012 är Friskis&Svettis Göteborg

-       Med 36 445 medlemmar är vi Göteborgs största idrottsförening med möjlighet att göra skillnad. Det är en ära att få ta emot alla föreningar, säger Thomas Fredrikson, verksamhetschef Friskis&Svettis Göteborg.

Möjlighet till intervju med idrottsminister Lena Adelsohn Liljeroth finns i anslutning till inledningsanförandet.

kontakt
presskontakt Ingrid Hammarberg 0704 65 00 57, ingrid@friskissvettis.se
Generalsekreterare Anna Iwarsson, 0704 65 00 59, anna@friskissvettis.se
Friskis&Svettis Göteborg, Thomas Fredriksson, 0704 15 71 61, thomas@gbg.friskissvettis.se

info Alla barnen: friskissvettis.se
pressrum: friskissvettis.se

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 506 091 medlemmar i 112 föreningar i Sverige, 28 146 medlemmar i 39 föreningar i Norge, samt 4 633 medlemmar i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare 16 370 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se

Idrottsminister Lena Adelsohn Liljeroth inledningstalar klockan 9.00.

Anna Iwarsson
Med 36 445 medlemmar är vi Göteborgs största idrottsförening med möjlighet att göra skillnad. Det är en ära att få ta emot alla föreningar.
Thomas Fredriksson, verksamhetschef Friskis&Svettis Göteborg