Friskis&Svettis diskuterar framtidsfrågor i Borlänge

Den 14-15 mars samlas representanter för Friskis&Svettis 156 föreningar till årsstämma i Borlänge. Föreningens verksamhetsidé är att erbjuda lättillgänglig och lustfylld träning för alla. Vad det innebär idag? Det är en fråga som kommer att diskuteras under helgen.

Friskis&Svettis består av 156 ideella idrottsföreningar och har över 530 000 medlemmar. Helgen den 14-15 mars samlas cirka 250 föreningsdelegater till årsstämma i Borlänge för att diskutera och fatta beslut om framtiden.

– I Friskis&Svettis är det medlemmarna som bestämmer. Det gör oss unika som träningsaktör, säger Anders Berg som är tf generalsekreterare för Friskis&Svettis.

Förutom sedvanliga årsstämmopunkter står framtidsfrågor på agendan på stämman som har ”Tillbaka till framtiden” som övergripande tema.

– Friskis&Svettis mål är lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. Målet formulerades 1978 och är fortfarande en utmaning. Men vad innebär det idag? Den frågan kommer vi att diskutera på stämman, berättar Anders Berg.

Friskis&Svettis Borlänge är värd för årets stämma. 6300 Borlängebor eller 13 procent av kommuninvånarna är medlemmar i den växande föreningen som har 240 ideella ledare och funktionärer och erbjuder över 100 träningspass i veckan.

– Friskis&Svettis Borlänge är en förening som tar tillvara medlemmarnas ideella engagemang, erbjuder ett brett träningsutbud och lyckas nå nya målgrupper som tidigare inte tränat. Därför känns det extra bra att stämman äger rum just här, avslutar Anders Berg.

Stämman börjar på lördag klockan 09.00 och avslutas på söndag klockan 13.00. Den äger rum på Quality hotel Galaxen i Borlänge.

För ytterligare information om årsstämman och Friskis&Svettis kontakta:

E-post: anders.berg@riks.friskissvettis.se

Margareta Berglund, verksamhetschef Borlänge
E-post: maggan@borlange.friskissvettis.se

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 512 641 medlemmar i 108 föreningar i Sverige, 22 228 medlemmar i 40 föreningar i Norge, samt 4 533 medlemmar i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare 16 736 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se

Friskis&Svettis mål är lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. Målet formulerades 1978 och är fortfarande en utmaning. Men vad innebär det idag? Den frågan kommer vi att diskutera på stämman.
Anders Berg, tf generalsekreterare
Friskis&Svettis Borlänge är en förening som tar tillvara medlemmarnas ideella engagemang, erbjuder ett brett träningsutbud och lyckas nå nya målgrupper som tidigare inte tränat. Därför känns det extra bra att stämman äger rum just här.