Friskis&Svettis diskuterar framtidsfrågor i Trollhättan

Lördagen den 19 mars samlas styrelser och verksamhetschefer för Friskis&Svettis 159 lokala föreningar till årsstämma i Trollhättan. På agendan står frågor som rör Friskis-rörelsen idag och i framtiden.

Friskis&Svettis består av 159 föreningar och sammanlagt över 550 000 medlemmar. Årsstämman är den rikstäckande idrottsföreningens högsta beslutande organ där bland annat Friskis&Svettis Riks styrelse utses.

- Det ligger i Friskis&Svettis gener att med verksamhetsidén som grund vara i ständig utveckling. Årsstämman är vårt naturliga tillfälle för strategiska beslut. I Friskis&Svettis är det medlemmarna som bestämmer. Det gör oss unika i träningsbranschen,
berättar Karin Nolke Grubbström, generalsekreterare.

Stämman börjar på lördag klockan 09.00 och avslutas på söndag klockan 13.00. Den äger rum på Folkets Hus i Trollhättan.

Friskis&Svettis Trollhättan, som är värd för årets stämma, har 2 425 medlemmar. År 2000 öppnade föreningen en egen anläggning. Idag är lokalen 2 000 kvm stor och innehåller sal för gruppträning, multihall med träningsmaskiner och fria vikter, salar för spinning och Indoor walking samt yogahall.

- Vi är mycket stolta över att få vara värd åt Friskis&Svettis årsstämma och därmed få chansen att visa upp vår fina stad. Trollhättan firar dessutom 100 årsjubileum i år,
säger Anne Wennberg, ordförande Friskis&Svettis Trollhättan

Janna Schibbye, 070 260 44 80
janna.schibbye@riks.friskissvettis.se

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 516 148 medlemmar i 110 föreningar i Sverige, 18 147 medlemmar i 41 föreningar i Norge, samt 4 616 medlemmar i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare drygt 17 000 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla.

www.friskissvettis.se

Det ligger i Friskis&Svettis gener att med verksamhetsidén som grund vara i ständig utveckling. Årsstämman är vårt naturliga tillfälle för strategiska beslut. I Friskis&Svettis är det medlemmarna som bestämmer. Det gör oss unika i träningsbranschen.
Karin Nolke Grubbström