Friskis&Svettis på Stockholm Pride

Friskis&Svettis är en ideell förening som vill sprida träningsglädje till alla. I år gör vi det för andra året på Stockholm Pride.

-       Min starkaste känsla under förra årets parad var frihet, säger Erik Nordlund, utvecklingsansvarig på Friskis&Svettis Riks, och fortsätter, till Friskis&Svettis är alla välkomna och vi visar det också under Stockholm Pride.

I år ökar Friskis&Svettis sin medverkan genom att också erbjuda träningspass i Pride Park onsdag, torsdag och fredag. Paraden är en av höjdpunkterna där träning erbjuds från en lastbil. Garanterad schysst träning utlovas.

-       Pride har även efterfrågat träning för barn i parken. Vi kommer att erbjuda Röris och Mini-Röris, rörelseglädje för de yngre, berättar Erik Nordlund.

Erik Nordlund, utvecklingsansvarig Friskis&Svettis, 0704 65 90 02, erik@friskissvettis.se

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 506 091 medlemmar i 112 föreningar i Sverige, 28 146 medlemmar i 39 föreningar i Norge, samt 4 633 medlemmar i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare 16 370 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se

Min starkaste känsla under förra årets parad vaihet. Till Friskis&Svettis är alla välkomna och vi visar det också under Stockholm Pride.
Erik Nordlund, utvecklingsansvarig Friskis&Svettis Riks
Pride har även efterfrågat träning för barn i parken. Vi kommer att erbjuda Röris och Mini-Röris, rörelseglädje för de yngre.
Erik Nordlund, utvecklingsansvarig Friskis&Svettis Riks