Friskis&Svettis väljer Åkestam.Holst

Efter en omfattande urvalsprocess har Friskis&Svettis valt Åkestam.Holst till reklambyrå och samarbetspartner.

-        Åkestam.Holst är rätt samarbetspartner för oss när vi nu för första gången kommer att berätta om Friskis&Svettis i nationella kampanjer. För Friskis&Svettis är både byråns kompetens och de människor som vi mött viktiga faktorer, där delade värderingar är avgörande, säger Peter Wigert, generalsekreterare Friskis&Svettis.

-       Friskis&Svettis har bättre förutsättningar än kanske någon annan aktör att fortsätta bidra till människors välbefinnande genom att få fler att börja träna och färre att sluta, säger Cecilia Bauman, projektledare på ÅkestamHolst. Dels handlar det om det stora engagemanget hos ledare och medlemmar, som också är varumärkets viktigaste budskapsbärare. Dels handlar det om varumärkets folklighet, behagligt befriat från ängslig prestationsångest och hipfaktor. Vårt bidrag blir att försöka höja känslan av lust och glädje i regelbunden träning ytterligare. Det ska bli fantastiskt roligt!

Om Åkestam.Holst
Åkestam Holst startade 1998 med ambitionen att bli en av landets mest respekterade reklambyråer. Framgångsbevis i form av stort kontor, många anställda eller stiliga reklampriser fanns inte riktigt med i målbilden. Möjligen som kvitton på att visionen om en god arbetsplats som uppträder schysst mot både medarbetare och uppdragsgivare fungerar.
Byrån är medarbetarägd och samtliga partners är aktiva på byrån.
Idag jobbar Åkestam Holst med många av Sveriges mest kända företag och varumärken som IKEA, Bregott, Folksam och Posten. Sammanlagt arbetar drygt 120 personer på kontoret i Stockholm. Byrån producerar integrerad kommunikation i alla kanaler, både analoga och digitala, i köpta såväl som sociala medier.

kontakt
generalsekreterare Peter Wigert
0739 40 35 80, peter@friskissvettis.se

Cecilia Bauman, projektledare Åkestam.Holst
0734 16 76 25, cecilia.bauman@akestamholst.se

Idag tränar 552 082 medlemmar i 161 föreningar; 111 föreningar i Sverige, 42 föreningar i Norge, samt i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen.
Tack vare 16 736 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se

- Friskis&Svettis har bättre förutsättningar än kanske någon annan aktör att fortsätta bidra till människors välbefinnande genom att få fler att börja träna och färre att sluta.
Cecila Bauman, Åkestam.Holst
- Åkestam.Holst är rätt samarbetspartner för oss när vi nu för första gången kommer att berätta om Friskis&Svettis i nationella kampanjer. För Friskis&Svettis är både byråns kompetens och de människor som vi mött viktiga faktorer, där delade värderingar är avgörande.
Peter Wigert