Jympan är originalet

pressmeddelande

2010-08-12 Rekordmånga jympapass per vecka Friskis&Svettis original Jympa sticker ut i det breda träningsutbudet. Varje vecka erbjuds 3 374 jympapass på olika nivåer. Friskis&Svettis föreningar redovisar årligen antal gruppträningspass och listan toppas av jympan.

Undersökningen visar att Friskis&Svettis en halv miljon medlemmar gärna låter sig inspireras av hela Friskis&Svettis breda träningsutbud inom gruppträningen men att originalet jympan är populärast.
Anna Iwarsson generalsekreterare Friskis&Svettis är inte förvånad: "Jympan ger en suverän allroundträning. På en timma får du träna allt", säger hon.

Läs mer här: http://blogg.friskissvettis.se Kontaktperson: Generalsekreterare Anna Iwarsson, 0704 65 00 59

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 501 190 medlemmar i 112 föreningar i Sverige och 39 i Norge, samt i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare 15 000 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. Läs mer på www.friskissvettis.se