Lust är tema i höstkampanj från Friskis&Svettis

Lust har ingen gräns är budskapet i Friskis&Svettis höstkampanj som ska locka nya medlemmar till en av Sveriges största idrottsföreningar. Åkestam Holst ligger bakom föreningens första rikstäckande kampanj som startar den 1 september och pågår under fyra veckor.

Vi vill uppmuntra människors träningslust och visa att Friskis&Svettis erbjuder lättillgänglig och lustfylld träning för alla oavsett, ålder, storlek, kön eller träningsvana. Har man lusten har vi träningen, säger Peter Wigert, generalsekreterare för Friskis&Svettis.

Bilderna i kampanjen visar upp vanliga människor som upplever rörelseglädje i olika vardagliga situationer.

Vi vill att bilderna ska förmedla känslan av vad det innebär att vara smidig och stark och kunna göra vad man får lust till utan att kroppen eller sinnet är en begränsning. Våra 16 700 ledare står beredda att hjälpa fler att få uppleva den känslan, säger Peter Wigert.

Kampanjen har gjorts av Åkestam Holst som Friskis&Svettis samarbetar med sedan i våras. Arbetsgruppen består av Cecilia Bauman/Sara Clewemar, projektledare, Emelie Lundin, AD, Cecilia Flygt Högberg, copywriter, Jessica Söder produktionsledare och Patrik Karlsson, planner. Kampanjen kommer att gå i print och i digitala kanaler.

För ytterligare information:

Peter Wigert, generalsekreterare Friskis&Svettis
E-post: peter@friskissvettis.se

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 529 579 medlemmar i 108 föreningar i Sverige, 22 228 medlemmar i 41 föreningar i Norge, samt 4 533 medlemmar i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare 16 736 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se