Mer musik i ny kampanj

De flesta har en låt eller en spellista som gör det svårt att sitta still. Musik som gör att du plockar fram det lilla extra, ställer dig och dansar i köket, springer lite fortare eller tar dig ut på en rask promenad. Musik som blir till rörelseenergi. I Friskis&Svettis nya kampanj får besökaren guidning till vald plats med hjälp av rätt antal låtar.

Kampanjen som går under namnet vilken musik lyfter dig? Vill dels berätta om att musik är en självklar och integrerad del i all träning hos Friskis&Svettis, och dels puffa för att många med musikens hjälp kan hitta rörelse i vardagen. Med musik man gillar i öronen blir valet mellan bil, buss eller gå enklare. Och kanske väljer man att höja tempot på promenaden något när favoritlåten dyker upp?

I en enkel applikation fyller man i vart man är på väg och får sedan en lämplig musiklista som tar en dit.

För Friskis är musik centralt.
Alla Friskis&Svettis tränare är utbildade i hur musik påverkar träningsupplevelsen. Hälften av all tid det tar Friskis ledare att ta fram ett nytt pass läggs på att hitta rätt musik. De söker alltid efter ett beat och en melodi som gör att allt stämmer och som tillsammans med rörelsen skapar starka, stora känslor och ger träningen en totalupplevelse.

Att bredden på musiken ofta ligger långt ifrån traditionell träningsmusik beror på att vi har över 500 000 medlemmars musiksmak att ta hänsyn till och att Friskis dryga 7000 tränare tar musikuppdraget på allvar,
säger Ingrid Hammarberg, ansvarig Friskis&Svettis kommunikationsutveckling.

Ingrid Hammarberg, ansvarig Friskis&Svettis kommunikationsutveckling

ingrid.hammarberg@riks.friskissvettis.se
0704650057

Idag tränar 552 082 medlemmar i 161 föreningar; 111 föreningar i Sverige, 42 föreningar i Norge, samt i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen.
Tack vare 16 736 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se

Att bredden på musiken ofta ligger långt ifrån traditionell träningsmusik beror på att vi har över 500 000 medlemmars musiksmak att ta hänsyn till och att Friskis dryga 7000 tränare tar musikuppdraget på allvar.
Ingrid Hammarberg