Ny ledningsgrupp på Friskis&Svettis Riks

Organisationen var i fokus då Karin Nolke Grubbström anställdes som ny generalsekreterare på Friskis&Svettis Riks i juni 2015. Nu är den nya ledningsgruppen på plats med Eriks Nordlund som utvecklingschef, Janna Schibbye som kommunikationschef och Katarina Persson Herold som administrativ chef.

Friskis&Svettis Riks uppdrag är att främja medlemsföreningarnas gemensamma intressen. Utvecklingen av träningsformerna, utbildningen och kommunikationen runt dessa är Friskis&Svettis Riks största och viktigaste verksamhetsområden. Under 2015 nyutbildades drygt 1100 ledare och tränare inom Friskis&Svettis utbildning. Friskis&Svettis Riks leds av generalsekreteraren och i dagsläget arbetar 20 personer på riksorganisationen.

Jag är mycket nöjd med rekryteringarna, säger Karin Nolke Grubbström, generalsekreterare Friskis&Svettis. Friskis&Svettis Riks har fått en ledningsgrupp med bred kompetens och ett grundat intresse för verksamhetsidén, lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla.

Katarina Persson Herold, ekonomi- och administrativ chef
Katarina kommer närmast från en motsvarande roll på Dansens Hus. Innan dess har hon varit Ekonomi- och HR-chef på Djurgårdens Fotboll samt Ekonomi - och administrativ chef på Fryshuset. Hon har suttit i styrelsen för Friskis&Svettis Danderyd under 2 år.

Erik Nordlund, utvecklingschef
Erik har arbetat på på Riks sedan 2010 med utveckling av grundutbildningarna och för träningsformerna spinning, skivstång och IW. Erik har tidigare varit anställd av både Friskis&Svettis Stockholm och Uppsala. Innan dess var han chef på ett vårdbolag. Han är utbildad sjukgymnast.

Janna Schibbye, kommunikationschef
Janna har över 15 års erfarenhet från kommunikationsbranschen, från såväl köparsidan som konsultsidan. Janna har bland annat jobbat som kommunikationschef på Com Hem mellan 2001-2009 och som konsult på Florman PR och JMW Kommunikation. Senast kommer Janna från en tjänst som kommunikationsstrateg på Ersta diakoni.

Janna Schibbye, 070 260 44 80
janna.schibbye@riks.friskissvettis.se

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 516 148 medlemmar i 110 föreningar i Sverige, 18 147 medlemmar i 41 föreningar i Norge, samt 4 616 medlemmar i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare drygt 17 000 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla.
www.friskissvettis.se

Jag är mycket nöjd med rekryteringarna, säger Karin Nolke Grubbström, Friskis&Svettis Riks har fått en ledningsgrupp med bred kompetens och ett grundat intresse för verksamhetsidén, lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla.
Karin Nolke Grubbström