Svenskt Kvalitetsindex 2012: Friskis&Svettis har nöjdast medlemmar

-       Störst skillnad mot föregående år är att Friskis&Svettis image har ökat - årets resultat är det högsta som vi uppmätt sedan starten av mätningen 2010, säger Sara Pärssinen, analytiker svenskt Kvalitetsindex

Friskis&Svettis har en mycket stark position på marknaden, med hög image i samhället och högt upplevt prisvärde.

-       En viktig fråga för nöjdheten är funktionärernas kompetens och där har Friskis&Svettis ökat i betyg sedan 2011, fortsätter Sara Pärssinen.

Svenskt Kvalitetsindex har mätt nöjdheten i Träningsbranschen sedan 2010. Svenska folket är generellt nöjda med sina träningscenter. Nöjdheten ligger på en genomsnittlig nivå jämfört med andra branscher som mäts inom ramen för svenskt Kvalitetsindex. Friskis&Svettis har legat i topp i nöjdhet sedan mätningarna startade.

-       Att svenska folket generellt är nöjda med sitt träningsställe är kul eftersom det innebär att vi som tränar känner välmående och blir glada, säger Anna Iwarsson generalsekreterare Friskis&Svettis.

-       Analysen visar att Friskis&Svettis 16 370 funktionärer bjuder på över förväntad kvalitet. Jag blir stolt, fortsätter Anna Iwarsson.

kontakt:

Generalsekreterare Anna Iwarsson, telefon 0704 65 00 59, e-post anna@friskissvettis.se

Analytiker Sara Pärssinen, Svenskt Kvalitetsindex, telefon 072 200 51 71, sara.parssinen@kvalitetsindex.se

pressrum:

Svenskt Kvalitetsindex www.kvalitetsindex.se

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 506 091 medlemmar i 112 föreningar i Sverige, 28 146 medlemmar i 39 föreningar i Norge, samt 4 633 medlemmar i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare 16 370 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se

I mätningen av svenska träningscenter 2012 konstaterar Svenskt Kvalitetsindex att Friskis&Svettis för tredje året i följd har nöjdast medlemmar. Friskis&Svettis lever mycket väl upp till sina medlemmars höga förväntningar, särskilt gällande funktionärernas engagemang och bemötande.

Sara Pärssinen, analytiker svenskt Kvalitetsindex
Sara Pärssinen, analytiker svenskt Kvalitetsindex