Sveriges största träningsfest

På Kistamässan den 10-11 november hålls träningsfesten som lockar, inspirerar och samlar Friskis&Svettis ledare, instruktörer och värdar.

Friskis&Svettis Riks arrangerar för sjuttonde gången inspirationshelgen Svettisdagarna. Träningskonventet gästas av 1800 ledare, värdar och instruktörer från Friskis&Svettis alla nio länder. Konventet har 190 programpunkter som leds av 130 inspiratörer.

Träningsprofiler samlas

På Svettisdagarna samlas Friskis&Svettis egna stjärnor inom träning, och många inspiratörer från andra håll. Bland annat får du träffa Misty Tripoli, en världsstjärna inom dans och rörelse, Musse Hasselvall och Usama Aziz, två kampsportare och tränare. Mattias Sunneborn och en mängd föreläsare finns också på plats.

Stora idrottspriset, instiftat av Friskispressen, kommer att delas ut till Michail Tonkonogi, professor i idrottsfysiologi, för hans banbrytande insatser kring träning för unga. Priser delas även ut till Årets ledare och Årets eldsjäl inom Friskis&Svettis.

- Det blir en kokande och vibrerande träningsfest med inspiration i världsklass, säger Peter Wigert generalsekreterare Friskis&Svettis.

Klockan 11.00 lördag 10 november erbjuder vi dig i press och media att på plats i Kistamässan känna känslan och utforska varför 16 370 ideella funktionärer gör allt för att de 538 000 medlemmarna skall trivas hos oss. 12.00 finns Michail Tonkonogi på plats för intervjuer.

kontakt       Generalsekreterare Peter Wigert  telefon 0739-40 35 80, e-post peter@friskissvettis.se

pressrum    friskissvettis.se

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 506 091 medlemmar i 112 föreningar i Sverige, 28 146 medlemmar i 39 föreningar i Norge, samt 4 633 medlemmar i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare 16 370 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se

Det blir en kokande och vibrerande träningsfest med inspiration i världsklass.
Peter Wigert generalsekreterare