Sveriges största träningsfest 2011

På Kistamässan, Stockholm den 19-20 november

Friskis&Svettis Riks arrangerar för sextonde gången inspirationshelgen Svettisdagarna.Träningskonventet gästas av 1600 ledare och instruktörer från Friskis&Svettis alla nio länder. Konventet har 140 programpunkter som leds av 130 inspiratörer. Nyheten för årets Svettisdagarna är en 1000 kvm stor gymyta uppbyggd enbart för denna träningsfest.

Världsstjärnorna samlas

På Svettisdagarna samlas världsstjärnorna inom träning för att bjuda på en träningsgemenskap av hög klass. Dansens världsstjärna Patricia Moreno från New York, James D´Silva från England som är Madonnas och Gwyneth Paltrows personliga tränare och Joanne Elphinston från England som är ledande inom coreträning är på plats.

Flera av Sveriges egna stjärnskott är också på plats

Man kan bland annat träffa Johannes Årsjö som är Sverige starkaste man och CrossFit-mästarinnan Jenny Jacobsen. De som vill kan få möjligheten att utmana Anders Lindsjö i marklyft. Muscle Action Quality-kungarna Leif Larsson och Pierre Johansson är förstås också på plats tillsammans med alla Friskis&Svettis-utbildare.

-       Det kommer att bli en kokande lekplats för träningsglada ledare och instruktörer i Friskis&Svettis, säger Anna Iwarsson generalsekreterare Friskis&Svettis.

program

kontakt: Generalsekreterare Anna Iwarsson  0704 65 00 59  anna@friskissvettis.se

pressrum

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 525 857 medlemmar i 112 föreningar i Sverige och 39 i Norge, samt i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare 15 679 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se