Träna soft, en av vårens fyra nyheter

Soft träning är en idé om mjuk och energifylld träning. Inriktningen soft finns på Jympa, Yoga och spinning. Andra nya energigivare till våren 2013 är Grundfys, Small group och Personlig Tränare.

-       Som alltid ser vi behov och luckor i människors träningsvanor som vi sedan omvandlar till pass i vårt utvecklingslaboratorium. I år satsade vi på två inriktningar, dels en uppbyggande och återhämtande träning, dels mer instruerande och coachande träning säger Tina Uppfeldt, helhetsansvarig för Friskis&Svettis träningsutveckling.

Personlig tränare kan höra till båda kategorierna. Inriktningen beror på medlemmens önskan och behov och bygger på Friskis&Svettis idé om lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. Förutom den speciella Friskis&Svettis-känslan i bemötande hålls kvaliteten genom Friskis&Svettis egen utbildningsorganisation.

Grundfys är ett pass där man jobbar med tekniken från början. Man kan vara van men vilja slipa på tekniken eller nybörjare och behöva bygga upp styrka och rörlighet.

-       Grundfys blir en väldigt bra uppbyggnadsträning. Man skulle kunna likna Grundfys vid försäsongsträning, något som alla behöver ibland för att checka av att ens kropp har bra förutsättningar för att utvecklas vidare. Här ser vi till att det blir rätt från start, säger Tina Uppfeldt

I Small group leds en mindre grupp inom ett avgränsat träningsområde. Instruktören har tid och möjlighet att se varje individ. Det kan vara sex veckor med kettlebells eller med löpkvalitet och intervaller.

kontakt                               Generalsekreterare Peter Wigert

0739-40 35 80, peter@friskissvettis.se

pressrum                             friskissvettis.se

Friskis&Svettis är en ideell idrottsförening med ett för idrottsvärlden ovanligt mål, ett leende. Idag tränar 506 091 medlemmar i 112 föreningar i Sverige, 28 146 medlemmar i 39 föreningar i Norge, samt 4 633 medlemmar i föreningar i Helsingfors, Vanda, Köpenhamn, Bryssel, Luxemburg, Paris, London och Aberdeen. Tack vare 16 370 engagerade funktionärer erbjuder Friskis&Svettis lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. www.friskissvettis.se

Friskis&Svettis soft träning är en idé om mjuk och energifylld träning. Inriktningen soft finns på Jympa, Yoga och spinning. Andra nya energigivare till våren 2013 är Grundfys, Small group och Personlig Tränare.

Som alltid ser vi behov och luckor i människors träningsvanor som vi sedan omvandlar till pass i vårt utvecklingslaboratorium. I år satsade vi på två inriktningar, dels en uppbyggande och återhämtande träning, dels mer instruerande och coachande träning.
Tina Uppfeldt, helhetsansvarig Friskis&Svettis träningsutveckling
Grundfys blir en väldigt bra uppbyggnadsträning. Man skulle kunna likna Grundfys vid försäsongsträning, något som alla behöver ibland för att checka av att ens kropp har bra förutsättningar för att utvecklas vidare. Här ser vi till att det blir rätt från start.
Tina Uppfeldt