Inbjudan till FRISQ:s kapitalmarknadsträff 2018

Den 3 december håller Healthtech-bolaget FRISQ sin första kapitalmarknadsträff någonsin. Medverkar gör bl a tidigare socialminister Göran Hägglund, Qlik:s tidigare VD Lars Björk och den tidigare EFN-chefredaktören Charlotte Stjerngren.

Efter ett intensivt år med CE-märkning och flera påbörjade kundprojekt hälsar FRISQ nu investerare, analytiker och media välkomna till sin första kapitalmarknadsträff som äger rum den 3 december 2018 med start kl 12:00.

Kapitalmarknadsträffen kommer att belysa mervärdet och den stora potentialen i FRISQ:s produkt och handla om hur man skalar ett SaaS-bolag internationellt, om vården behöver ytterligare en mjukvara, samt vad som krävs för att lyckas som Healthtech-bolag. Till sin hjälp har VD Martin Irding bl a Qlik:s tidigare VD Lars Björk och tidigare socialminister Göran Hägglund - båda styrelseledamöter i FRISQ. Utöver detta kommer Anders Ullman, verksamhetsansvarig på KOL-centrum Sahlgrenska, Charlotte Stjerngren, tidigare chefredaktör för EFN, Daniel Anderberg, CompuGroup Medical och Casper Winsnes, CTO FRISQ, att medverka under träffen.

Plats: Helio GT30, Grev Turegatan 30
När: kl 12:00-15:00, 3 december 2018 (inregistrering från kl 11:45)
Anmälan:

För mer information om FRISQ, besök www.frisqholding.se.

Om FRISQ:

FRISQ utvecklar globalt skalbara digitala verktyg för interaktiv kommunikation mellan de olika aktörerna i vårdkedjan. Via användarvänliga tjänster anpassade för läsplatta och mobil ges vårdgivare och patienter möjlighet att arbeta i framåtblickande vårdplaner oberoende av diagnos.

FRISQ är sedan 2016 listat på NASDAQ First North - Stockholm under kortnamnet ”FRISQ”. Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB (www.fnca.se, tel 08-528 00 399). FRISQ:s pressmeddelanden finns tillgängliga på www.frisqholding.se