Ny serie läckra minitårtor för fikastunden

Svenskarna älskar tårta, men en hel tårta kan kännas lite stor även för den mest inbitne tårtälskaren. Nu kommer svaret på mångas önskningar – en ny lite lyxigare minitårta i smakerna kola, nötkräm eller mjölkchoklad. Frödinge Godbit har en rik mandelbotten fylld med smakrik mjuk kräm, överdragen med kakaoglasyr.

– Supergod, enkel att ha hemma i frysen när tårtsuget slår till – och nästan som hembakad, säger Lena Möller, produktchef på Frödinge Mejeri.

Tårtsuget tycks aldrig ta slut. Förutom att vi svenskar äter gräddtårtor som aldrig förr älskar vi också andra typer av tårtor. Många tårtälskare har hört av sig till Frödinge Mejeri och efterlyst fler tårtor men mindre, och nu svarar Frödinge med att lansera Frödinge Godbit – en liten lyxig minitårta perfekt till fikat. Liten, full med mättad mandelsmak och krämig fyllning har den en given plats i varje njutares frys.

– Många har efterlyst en liten godbit för mysiga stunder i soffan eller när vännerna kommer på spontant besök på helgen. Vi tror det här snabbt kommer att bli storfavorit som hittar hem till mångas fikastunder, säger Lena Möller.

Frödinge Godbit är en serie minitårtor från Frödinge Mejeri. Botten innehåller hela 18 procent mandel och den smakrika krämen finns i tre varianter; nötkräm, kola eller mjölkchoklad. Alla tre varianterna är överdragen med kakaoglasyr och toppade med hackade nötter eller choklad.

Vikt: 125 gram, räcker till 2-4 personer.

Pris: ca 25,00 kr

Frödinge Godbit finns i butiker i hela landet från september.

En tårtbit tinar på 10 minuter, en liten tårta tinar på 20 minuter i rumstemperatur.

För digitala bilder och pressmeddelande, gå in på www.frodinge.se/press

För mer information kontakta gärna:

Lena Möller, produktchef Frödinge Mejeri, tfn 0492-198 83, 0709-75 80 98, lena.moller@frodinge.se

Karin Pontén, Vår pr-byrå, tfn 0708 - 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Frödinge Mejeri AB producerar ostkakor, tårtor samt dessertpajer. Företaget omsätter 400 miljoner kronor och har 180 anställda. Frödinge Mejeri togs i bruk 1930 och var då ett smör- och ostmejeri av den gamla sorten. I mitten av 1950-talet tog paret Gösta och Kajsa Carlsson vid och startade tillverkning av Frödinge ostkaka och senare även tårtor och pajer.