• Garantum/

Garantum lanserar nytt namn och nytt koncept för personlig, lokal förmögenhetsrådgivning

Finansvärlden väljer i allt större utsträckning att stänga sina kontor och begränsa sina tjänster. Men en aktör gör tvärtom. I dagarna lanserar Garantum sitt nya affärskoncept kring wealth management.
– Det finns inga standardmänniskor, därför tror vi inte på standardlösningar, säger Garantums vd Anders Sandberg.

Det personliga, fysiska mötet med individuellt anpassad rådgivning är fundamentet i Garantums verksamhet. Därför har bolaget målmedvetet och under lång tid byggt upp ett nätverk med över 140 lokala rådgivare runtom i landet.

Lokal närvaro, individuella lösningar
Nu tar bolaget nästa steg och introducerar Garantum Wealth Management. Samtidigt stärks det lokala erbjudandet ytterligare.

– Vi gör det här för att våra kunder efterfrågar det. De vill ha individuella investeringslösningar utifrån just deras behov, inte någon ”one size fits all”-produkt som ska passa alla. För att kunna erbjuda det behöver vi vara nära fysiskt och ha de rätta verktygen, säger Anders Sandberg.

Hälften av rådgivarna blir nu Garantum Wealth Management
Affärskonceptet innebär att rådgivaren kan nyttja Garantums hela palett med sparprodukter, förvaltningstjänster, analyser, plattform och service. Knappt hälften av de lokala rådgivarna kommer att byta namn till Garantum Wealth Management. Men även de anknutna rådgivare som behåller sitt nuvarande bolagsnamn har tillgång till Garantums erbjudande och de är också en viktig del av Garantum Wealth Management.

Satsningen på wealth management reflekterar bolagets strävan att ge sina kunder tillgång till unika, anpassade erbjudanden. Allt under ett och samma trygga paraply, hos en rådgivare nära dem.

”Vi behandlar alla olika”
– Alla våra anknutna rådgivare är en del av något större: Vårt omfattande placerings- och förvaltningserbjudande tillsammans med koncernens samlade kunskap och expertis. Med det i ryggen kan rådgivaren bygga anpassade investeringsportföljer utifrån kundens livssituation, inställning till risk och mål med investeringarna, säger Anders Sandberg och avslutar:

– Vår grundfilosofi är mycket enkel. Vi behandlar alla olika.

Patrick Bejerskog
Mediakontakt
patrick.bejerskog@garantum.se

Garantum är marknadsledare på individanpassade investeringslösningar i Norden. Via en fintechplattform skräddarsydd för individanpassad rådgivning erbjuds Private Banking, utvalda fonder, strukturerade produkter, diskretionär förvaltning, aktiehandel, analyser och rådgivning lokalt nära kunden. I Garantumkoncernen ingår även fondbolaget Aktie-Ansvar. www.garantum.se | www.aktieansvar.se

Taggar:

Vår grundfilosofi är mycket enkel. Vi behandlar alla olika.
Anders Sandberg, vd Garantum