GASPOROX publicerar investerarbrev

GASPOROX publicerar ett investerarbrev, bifogat i pressmeddelandet samt på sin hemsida www.gasporox.se.

I detta nummer får ni läsa en intervju med nytillträdda ordföranden Per Nyström och vd Märta Lewander Xu där de berättar bland annat om satsningarna på läkemedelskontroll. Vidare finns en artikel om projektet materialanalys och att detta nu blivit en första produktprototyp samt mer därtill.

Gasporox erbjuder kvalitetssystem till förpackningar med skyddande atmosfär. Bolaget förser läkemedels-, livsmedels- och dryckesindustrin med lasersensorer för kvalitetskontroll av den gas som varan förpackas i och som förlänger dess hållbarhet. I tillägg erbjuder även bolaget läcktestning av förpackningar för att kontrollera dess intakthet. Till skillnad mot befintliga metoder, kan Gasporox unika teknologi tillgodose förpackningsindustrins behov av automatiserad, fullständig, oförstörande och kostnadseffektiv kvalitetskontroll. Antalet förpackningar med skyddande atmosfär uppskattas till 500 miljarder årligen inom livsmedelsindustrin. Gasporox grundade 2016 dotterbolaget GPX Medical AB (publ), som arbetar utveckling av laserteknik för medicinsk diagnostik. Gasporox innehav i GPX Medical AB (publ) delades ut till Gasporox aktieägare i augusti 2020. Mer information om verksamheten finns på www.gasporox.se. Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se.

Från styrelsens sida ser vi att vi kan nå fler marknader för fortsatt kraftig tillväxt, tack vare det starka team och teknik som bolaget har som kan utveckla vår teknik till nya tillämpningsområden. På så sätt har vi stora möjligheter framåt, inte minst på marknaden för kvalitetskontroll av läkemedel.
Per Nyström, Styrelseordförande Gasporox