Idag är sista dag för handel i Gasporox AB (publ) med rätt till utdelning av aktier i dotterbolaget GPX Medical AB (publ)

Gasporox har tidigare meddelat att bolaget delar ut sitt innehav i Bolagets delägda dotterbolag GPX Medical. Idag är sista dag för handel med rätt till utdelning av aktier i GPX Medical.

Som beslutades vid Gasporox extra bolagsstämma den 16 juli 2020 kommer Gasporox att dela ut hela sitt innehav i dotterbolaget GPX Medical. De som på avstämningsdagen den 26 augusti 2020 är registrerade som aktieägare i Gasporox är berättigade att erhålla en aktie av samma aktieslag i GPX Medical för varje innehavd Gasporox-aktie.

Sista dag aktierna i Gasporox handlas inklusive rätt till utdelning i GPX Medical är idag den 24 augusti 2020.

Första dag för handel utan rätt till utdelning är den 25 augusti 2020.

De nya aktierna beräknas finnas tillgängliga på respektive aktieägares konto den 27 augusti 2020.

En informationsbroschyr har tagits fram med mer praktisk information rörande utdelningen och om GPX Medical. Informationsbroschyren finns som bilaga till pressmeddelandet samt på Gasporox hemsida www.gasporox.se.

Gasporox AB
+46-46 540 50 40
info@gasporox.se
Gasporox erbjuder kvalitetssystem till förpackningar med skyddande atmosfär. Bolaget förser livs-, läkemedels-, och dryckesindustrin med lasersensorer för kvalitetskontroll samt läcktestning av den gas som varan förpackas i och som förlänger dess hållbarhet. Till skillnad mot befintliga metoder, kan Gasporox unika teknologi tillgodose förpackningsindustrins behov av automatiserad, fullständig och kostnadseffektiv kvalitetskontroll. Antalet förpackningar med skyddande atmosfär uppskattas till 500 miljarder årligen inom livsmedelsindustrin. Mer information om verksamheten finns på www.gasporox.se . Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se.