True Heading AB (publ) informerar om utdelning av patent

True Heading AB har på extra stämma den 15 juli beslutat om sakutdelning av patent till befintliga aktieägarna i bolaget. Avstämningsdag för detta var planerat till mitten på augusti men detta är nu fördröjt.

True Heading AB patent är under överförande till ett separat bolag True Heading Patent AB (under bildande) vilket enligt beslut på extra stämma i bolaget den 15 juli kommer delas ut till befintliga aktieägare i True Heading AB. Detta kommer att ske så snart avstämningsdagen kan bestämmas. Avstämningsdagen är den dag fram till och med ägande krävs för att få vara med om utdelning. Bolaget har tidigare kommunicerat att detta bör kunna ske i mitten på augusti. På grund av långa handläggningstider hos Bolagsverket just nu, har detta ärende tyvärr ej ännu kunnat beredas, varför någon avstämningsdag ännu inte kunnat bestämmas. Målsättningen är att få detta klart snarast möjligt vilket vi hoppas är inom 2 till 3 veckor. Efter detta kommer True Heading AB som tidigare meddelats att övergå till annan verksamhet i Gigger Group AB genom också den på stämman beslutade apportemissionen.