GLC och Stena Recycling i hållbart samarbete.

Report this content

Västsvenska GLC (Göteborgs Lastbilcentral) och Stena Recycling krokar arm och fortsätter att ta ansvar för miljön.

(Angered 8 juni 2022)

GLC har varit leverantörer till Stena Recycling i drygt 20 år. Två lastbilar som drivs på Biogas är nu satta i drift. Dels en liftdumper från Scania som drivs med komprimerad gas, dels en lastväxlare från Volvo som drivs med LNG. GLC har idag ett 40-tal lastbilar i trafik på uppdrag av Stena Recycling.

• Det känns fantastiskt roligt att göra detta tillsammans. Stena Recycling är en viktig kund och här handlar det om att vi gemensamt skapar förutsättningar för att alla ska vara vinnare i samtliga led. Båda bolagen satsar på en hållbar framtid och transporterna är en viktig puzzelbit. Eftersom det är stora investeringar för åkaren känns det bra att Stena ser sina samarbeten långsiktigt, säger Sefedin Harbas AO-chef på GLC.

GLC är som stor leverantör en strategisk tillväxtpartner och visar i handling att man är med på den hållbara resan tillsammans med Stena.

• GLC har samma inställning till hållbarhet som oss på Stena, att driva utvecklingen framåt. Med våra 95 filialer över hela Sverige och ca. 1700 anställda har vi ett särskilt ansvar att vara ledande inom hållbarhet. Vårt interna åkeri kör enbart på HVO och maskinerna på våra anläggningar i Göteborg drivs också på HVO, bra för miljön och viktigt vid upphandlingar. Att GLC nu satsar för att ytterligare stärka vår affär är mycket bra, berättar Andreas Strömbäck filialchef Göteborg på Stena Recycling.

Stena Recycling och GLC har ett samarbete som sträcker sig många år tillbaka. De bilar som körs på uppdrag av Stena är dekorerade i Stenas profil och uppfattas av kunderna som en del av Stena.

• En extra bonus är att våra kunder alltid berömmer GLCs förare för deras trevliga bemötande och flexibilitet. I kundundersökning efter kundkundundersökning får GLC som underleverantör ett högt betyg. GLC stärker vår leverans, avslutat Andreas Strömbäck filialchef Göteborg på Stena Recycling.

Kontakt GLC: Sefedin Harbas, 031-727 30 26, sefedin.harbas@glc.se

Affärsområdeschef GLC

--

Kontakt Stena Recycling: Andreas Strömbäck, 0723-701236, andreas.stromback@stenarecycling.se

--

Kort om GLC:

GLC är ett av Västsveriges starkaste transportföretag och har ungefär 350 fordon och 400 personer i verksamheten. GLC arbetar främst inom de mer kvalificerade delarna av transportsektorn; thermo & distribution, anläggning & renhållning, tung- & specialtransporter samt flytt- och magasineringstjänster. Genom GLC får man också tillgång till andra tjänster som till exempel ett stort, modernt och väl placerat kyl- och fryslager och 3PL. Självklart är alla fordon godkända för transporter inom miljözoner, i Sverige och utomlands. Omsättning 1 miljard SEK.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Det känns fantastiskt roligt att göra detta tillsammans. Stena Recycling är en viktig kund och här handlar det om att vi gemensamt skapar förutsättningar för att alla ska vara vinnare i samtliga led. Båda bolagen satsar på en hållbar framtid och transporterna är en viktig puzzelbit. Eftersom det är stora investeringar för åkaren känns det bra att Stena ser sina samarbeten långsiktigt.
Sefedin Harbas AO-chef på GLC.
GLC har samma inställning till hållbarhet som oss på Stena, att driva utvecklingen framåt. Med våra 95 filialer över hela Sverige och ca. 1700 anställda har vi ett särskilt ansvar att vara ledande inom hållbarhet. Vårt interna åkeri kör enbart på HVO och maskinerna på våra anläggningar drivs av också på HVO, bra för miljön och viktigt vid upphandlingar. Att GLC nu satsar för att ytterligare stärka vår affär är mycket bra.
Andreas Strömbäck filialchef Göteborg på Stena Recycling.
En extra bonus är att våra kunder alltid berömmer GLCs förare för deras trevliga bemötande och flexibilitet. I kundundersökning efter kundkundundersökning får GLC som underleverantör ett högt betyg. GLC stärker vår leverans.
Andreas Strömbäck filialchef Göteborg på Stena Recycling.