Första gästföreläsaren klar för Gotlands Tryffelakademi 2012

Report this content

Nybildade Gotlands Tryffelakademi firade sin allra första högtidsdag med pompa och ståt i november. Nu är datumet för årets festlighet och seminarium fastställt.  17 november är det dags för en ny dag fylld av kunskap, stolthet och njutning i tryffelns tecken. Dessutom är första gästföreläsaren klar.

Gotlands Tryffelakademis allra första högtidsdag blev en veritabel succé. Kunskap, stolthet och njutning stod i fokus när Gotlands Tryffelakademi i november firade sin allra första högtidsdag och tryffelvänner från Sverige, Finland, Frankrike och USA möttes i Visby för vad som ska bli en årlig tradition. Tre diplom delades också ut till årets hederstryfflar. Ordföranden i Gotlands tryffelförening Ulla Berglund, tryffelforskaren Dr Christina Wedén och tryffelälskaren Carl Jan Granqvist var de stolta mottagarna av diplomen.

Planerna för årets högtidsdag är redan i full gång och ambitionsnivån är förstås hög. Nu är också första föreläsaren bekräftad: matkonstnären Norbert Lang. Norbert Lang drev i många år stjärnkrogen Paul & Norbert på Strandvägen i Stockholm och har en speciell passion för tryffel och sparris, två gotländska specialiteter.

- Det känns väldigt roligt att kunna hälsa en så inspirerande matkreatör och kunskapsspridare välkommen till Gotlands Tryffelakademi 17 november 2012, säger Susanne Welin-Berger på Gotlands Tryffelakademi.

Taggar: