Jonas H Röjerman ny Chef Sommelier för Grand Hôtel

Report this content

Jonas H Röjerman ny Chef Sommelier för Grand Hôtel Jonas H Röjerman har rekryterats till tjänsten som ny Chef Sommelier för Grand Hôtel. Röjerman kommer närmast från tjänsten som Vinkällarmästare för Vinkällaren Grappe. Bland övriga tidigare tjänster kan nämnas restaurangerna Mårten Trotzig, Ulla Winbladh och Prinsen. Han tillträder sin befattning på Grand Hôtel den 17 april 2001. Röjerman har efter genomförda studier vid Restauranghögskolan arbetat för restaurangerna Mårten Trotzig, Ulla Winbladh och Restaurang Prinsen i Stockholm. Han har även varit engagerad i Sommelierföreningens styrelse och ingår även som en av lärarna vid Restaurangakademiens Sommelierutbildning. Jonas har som Sommelier representerat Sverige vid såväl EM- som VM- tävlingar. 150 Rekryteringen av Jonas ligger i linje med att vi på Grand Hôtel alltid vill ha marknadens mest kompetenta medarbetare, det gör att våra gäster får bästa tänkbara service. Jonas tillträder sin tjänst från den 17 april och vi önskar honom varmt välkommen till Grand Hôtel, säger Nils Axing, Källarmästare på Grand Hôtel. 150 För en Sommelier är det en dröm att få komma till Grand Hôtel. Grand Hôtels värden rimmar väl med mina egna, det ska bli en ära att fortsatt förvalta mina företrädares arbete, säger Jonas Röjerman, ny Chef Sommelier för Grand Hôtel. För ytterligare information: Nils Axing, Källarmästare på Grand Hôtel, tel. 08-679 35 00 eller E-post nils.axing@grandhotel.se Katalin Paldeak, VD Grand Hôtel, tel. 08-679 35 00 eller E-post: katalin.paldeak@grandhotel.se Lotta Wästberg, Marknadsavdelningen Grand Hôtel Holdings, tel. 08-679 35 42 alt. mobil. 070-637 07 32 eller E-Post lotta.wastberg@grandhotel.se Fotografier och övrig information finns att hämta på www.grandhotel.se Grand Hôtel är det ledande hotellet i Norden . Grand Hôtel etablerades 1874 och ingår tillsammans med Berns i Grand Hôtel Holdings, som är ett helägt dotterbolag till Investor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/05/20010405BIT00940/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/05/20010405BIT00940/bit0002.pdf