Nytt CRM-system skapar bättre köpupplevelser

Nyligen lanserade Granngården ett nytt CRM-system som utformats för att ge kundklubbsmedlemmarna bästa service.

Granngården har idag 1,2 miljoner kundklubbsmedlemmar och för varje vecka växer antalet.

-       Med tanke på den kraftiga tillväxten av nya medlemmar insåg vi för cirka 1 år sedan att vi växt ur vårt befintliga system och behövde se oss efter ett nytt, säger Emilia Sahlén, kundklubbsansvarig på Granngården.

Efter en analys av CRM-system som fanns tillgängliga på marknaden beslöt Granngården sig för Lindbak CRM från Lindbak Retail Systems.

Granngården använder sig sedan 2011 av Lindbak POS och Lindbak Chain, vilket bidrog till beslutet, då detta ger ett helintegrerat system för kundbearbetning.

-       Vi är mycket glada och stolta över att Granngården valt vår CRM-lösning som är en del av Lindbaks erbjudande för att skapa goda köpupplevelser, säger Christina Bergqvist, VD Lindbak Retail Systems.

En av de största fördelarna med bytet är att Granngården nu kan erbjuda kundklubbsmedlemmen sin bonus och riktade erbjudanden direkt i kassan. Kundklubbsmedlemmen behöver bara giltig legitimation eller klubbkort med sig.

Via ett integrerat kampanjverktyg i CRM:et kan automatisering av erbjudanden/kampanjer och anpassning av kommunikationssätt till kundklubbsmedlem göras.

-       För att lära oss ytterligare om våra medlemmars behov har vi ett nära samarbete med Exakta Decision där vi genom att nu analysera datan från Lindbak CRM kan skapa ännu träffsäkrare erbjudande till varje kundklubbsmedlem. Dessa distribueras med hjälp av Apsis, Link Mobility och Exakta Print direkt via CRM-systemet på ett mycket smidigt sätt, avslutar Emilia Sahlén.

Med det nya CRM-systemet har Granngården förenklat för sin egen personal i alla 109 butiker och dessutom kan de ge sina medlemmar vad de vill ha, relevanta erbjudanden i rätt tid!

Med våra butiker och vår e-handel vill vi inspirera och underlätta för dig som vill leva ett jordnära liv. Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur.

Granngården erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vi är den kunniga och hjälpsamma grannen som vill underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Vi har 109 butiker runt om i Sverige och driver e-handel här på granngården.se. Granngården har cirka 550 anställda och omsättningen är cirka 1,8 miljarder kronor per år.

För att lära oss ytterligare om våra medlemmars behov har vi ett nära samarbete med Exakta Decision där vi genom att nu analysera datan från Lindbak CRM kan skapa ännu träffsäkrare erbjudande till varje medlem. Dessa distribueras med hjälp av Apsis, Link Mobility och Exakta Print direkt via CRM-systemet på ett mycket smidigt sätt.
Emilia Sahlén, kundklubbsansvarig Granngården.