Candyking flyttar in hos Green Cargo i Norrköping

Candyking, marknadsledande inom lösviktskonfektyr och naturgodis, flyttar sin lagerverksamhet till Green Cargos logistikcenter i Norrköping. Uppdraget innebär i ett första steg att Green Cargo tar över ansvaret för lagring och orderhantering av lösvikts- och naturgodis. Verksamheten beräknas generera ett 30-tal nya arbetstillfällen i Norrköping.

Parterna avser att diskutera ytterligare samarbeten inom olika logistikområden. Med Norrköping som utgångspunkt når Candyking sina kunder både i Sverige och i Norden med de krav på kort ledtid som idag ställs inom dagligvaruhandeln – ett område som präglas av snabba förändringar och stora flöden.

- Genom samarbetet med Candyking stärker vi inte bara vår lokalisering i Norrköping, utan befäster också vårt engagemang i ett av våra nyckelsegment dagligvaror. Vi ser fram emot att få vara en aktiv del och partner i den expansiva fas som Candyking inlett, säger Roland Andersson, kundansvarig hos Green Cargo.

Överflytten av verksamheten sker successivt, och från maj skall lagerhanteringen av Candykings varor helt skötas i Green Cargos regi.

- Candyking har en stark tillväxtstrategi och i och med samarbetet med Green Cargo har vi säkerställt lagerverksamheten för den framtida expansion vi står inför. Vi ser också stora möjligheter att ta del av Green Cargos logistiknätverk inom den svenska dagligvarubranschen, säger Michael Hertzman, internationell logistikchef hos Candyking.

Roland Andersson, kundansvarig Green Cargo: tel 010-455 50 35
Michael Hertzman, internationell logistikchef Candyking Sverige: tel: 08-79 50 300