Containerships tecknar avtal med Green Cargo

Containerships och Green Cargo har inlett ett samarbete för transporter av containers i kombination med både tåg och lastbil. Transporterna sker med tåg de långa sträckorna och lastbil där det inte finns spåranslutning, mellan hamnar och Containerships kunder i Sverige.

Containerships letade efter en leverantör med ett stort nätverk för transporter av containers som kommer in via båtar till och från Sverige. Företaget fraktar gods mellan länder som Finland, Ryssland, Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien samt Medelhavsregionen.

- Green Cargo erbjuder transporter till en mängd terminaler och orter i Sverige, vilket passar Containerships och våra kunder utmärkt. Utbudet öppnar upp för våra transporter från Malmö i Syd till Haparanda i Norr. Vi kan på ett enkelt och effektivt sätt kombinera  sjö-, bil- och järnnvägstransport, säger Frida Lindqvist, Sales Manager, Containerships.

Green Cargo har ett intermodalt nätverk på 40 destinationer, vilket är en styrka.

- Även det faktum att vi har många avgångar på de destinationer vi trafikerar inom vårt intermodala nätverk gjorde att vi matchade Containerships krav på ett bra sätt, säger Hamed Manesh, säljare Green Cargo.

Hamed Manesh, säljare på Green Cargo, tel.nr 010-455 55 26
Mats Hollander, informationsdirektör Green Cargo, tel.nr 070 – 762 46 14