Toshiba utökar hos Green Cargo i Jordbro

Toshiba, som varit kund till Green Cargo sedan den 1 juli 2006, flyttar sitt lager i Finland till Jordbro. Jordbro har sedan tidigare varit centrallager för de svenska, danska och norska marknaderna.

Toshiba har haft ett lager i egen regi i Finland, som Green Cargo försett med vissa produkter från det svenska lagret i Jordbro. Distributionen har utgått från Finland. Steg för steg har sedan Green Cargo tagit över den finska distributionen utifrån lagret i Jordbro.

- Vi har tillsammans med Toshiba skapat en nordisk plattform som försörjer marknaden på ett konkurrenskraftigt sätt, säger Roland Andersson, segmentsansvarig Elektronik hos Green Cargo. Genom en successiv överföring har vi kunnat möjliggöra en mjuk övergång till den nya lösningen och säkerställt kvaliteten i uppdraget.

Kontaktpersoner:
Roland Andersson, segmentsansvarig Elektronik Green Cargo: tel 010-455 50 35