Green Landscaping Group etablerar sig i Tyskland

28 september 2023

Den första oktober tillträder Stephan Stieglauer som regionchef i Tyskland för Green Landscaping Group. Stephan Stieglauer kommer att vara baserad i München och utgå från vårt kontor som öppnar under oktober månad.

I juni tog Green Landscaping Group steget in på den kontinentaleuropeiska marknaden genom förvärvet av Schmitt & Scalzo, med bas utanför Frankfurt. Inträdet i Tyskland följde på en två år lång förberedelsetid som ägnades åt att analysera och förstå marknaden. Johannes Vock, med flerårig erfarenhet från koncernens förvärvsverksamhet, kommer framgent att fokusera på DACH-regionen Tyskland, Österrike och Schweiz.

- Vi har ambitionen att fortsätta vår tillväxtresa, inte minst genom en fortsatt expansion i Tyskland. Steget in på marknaden i Tyskland är viktigt för oss och för att säkerställa att vi lyckas bygger vi en solid plattform. Plattformen består av flera olika delar, där vi nu fått det mesta på plats i och med en stärkt M&A-kapacitet, en regionchef och kontor i München. Vi har sedan en tid tillbaka arbetat med Johannes Vock och det gläder mig att han nu återigen väljer att bli en del av oss och kan fortsätta det framgångsrika arbete han inlett. Stephan Stieglauer har en lång och framgångsrik karriär där han återkommande lyckats utveckla verksamheter. Med sin bakgrund och breda erfarenhet passar han väl för tjänsten som regionchef. Jag hälsar båda två varmt välkomna till oss, säger Johan Nordström, VD, Green Landscaping Group.

Stephan Stieglauer kommer närmast från en tjänst som VD för Franz Kiel GmbH, och har dessförinnan haft ledande befattningar inom Nosta, Senator International och Interstuhl. Han har en civilingenjörsexamen från universitetet i Ulm, MBA från universitetet i Augsburg och en examen i företagsrekonstruktion från universitetet i Heidelberg. Stephan Stieglauer är 52 år gammal och bosatt i Oberndorf, nordväst om München. Han tillträder sin tjänst den 1 oktober 2023.

Under oktober öppnar Green Landscaping Group ett kontor för Tyskland. Kontoret är beläget i centrala München i Bayern och kommer att fungera som knutpunkt för den vidare expansionen i Tyskland, Österrike och Schweiz.

För ytterligare information, kontakta:

Johannes Vock, General Manager DACH, Green Landscaping Group AB
+43 681 20252197, johannes.vock@glgroup.se, eller
Magnus Larsson, Head of Investor Relations, Green Landscaping Group AB
+46 70 270 52 83, magnus.larsson@glgroup.se

Green Landscaping Group AB (publ) är ett hem för entreprenörer. Verksamheten spänner över områdena finplanering och anläggning, grönyteskötsel och underhåll, samt väg- och vintertjänster. Koncernen har drygt 2 000 anställda och nettoomsättningen uppgår till cirka 4,8 miljarder kronor. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm med ticker GREEN. För mer information besök www.glgroup.se.