DELÅRSRAPPORT FÖR PERIODEN JANUARI – JUNI 2010 GUIDELINE TECHNOLOGY AB (PUBL)

(NGM:GODT)

Informationen är sådan som Guideline Technology AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 augusti 2010 kl 08:15.

(För komplett delårsrapport se bifogad fil)

Andra kvartalet (april – juni 2010)

• Nettoomsättningen för det andra kvartalet uppgick till 20,9 (19,1) mkr

• Resultatet efter skatt för det andra kvartalet uppgick till 1,4 (0,2) mkr

• Resultatet per aktie för det andra kvartalet uppgick till 0,02 (0,01) kr

Första sex månaderna (januari – juni 2010)

• Nettoomsättningen för de första sex månaderna uppgick till 33,8 (34,9) mkr

• Resultatet efter skatt för de första sex månaderna uppgick till -1,4 (-0,8) mkr

• Resultatet per aktie för de första sex månaderna uppgick till -0,02 (-0,03) kr

Väsentliga händelser under perioden

• Nettoomsättningen ökade under perioden med drygt 9 % jämfört med motsvarande period föregående år.

• Dotterbolaget Datawell Energy Services har genomfört system- och funktionstester av nytt trådlöst system med väsentligt förbättrad prestanda vad avser bl a beräkning av data i realtid

• Samriskbolaget SPC Technology ingår avtal med Atlas Copco Secoroc och planerar att marknadsintroducera produkt under slutet av 2010

• Dotterbolaget MALÅ Geoscience har sålt sitt första MIRA system till Afrika, samt levererat det första MIRA systemet till en ny Paneuropeisk organisation för arkeologi

• MALÅ Geoscience har erhållit strategiska orders från prospekterings- och gruvindustrin i Indonesien samt från den kinesiska armén

• MALÅ Geoscience har erhållit godkännande från Network Rail i Storbritannien för sina utility system

Väsentliga händelser efter periodens utgång

• Datawell Energy Services för diskussioner med ett tiotal intresserade nordamerikanska oljebolag för genomförande av systemtester. Tester under sommaren har skett i begränsad omfattning pga av extrema väderförutsättningar

• SPC Technology har i samarbete med Atlas Copco genomfört fälttester i Sverige och USA enligt plan

• MALÅ Geoscience har sålt ett flertal Easy Locator system till den franska marknaden inför den förestående "dig-safe" lagstiftningen

• MALÅ Geoscience har erhållit en strategisk order från China Railway Bureau, samt mottagit en MIRA försäljning från ytterligare ett nationellt laboratorium i USA

Guidelinekoncernen i korthet

Guideline Technology är verksamt inom området geoteknologi. Bolaget har två verksamhetsområden; dotterbolaget Guideline, med fokus på utveckling av ny teknologi inom mikroseismik och relaterade områden, samt dotterbolaget MALÅ Geoscience, med lång historik och en ledande position inom området markradar. Guidelines aktie är noterad på NGM Equity.