Framgång i Asien för Guideline Geo

(NGM: GGEO) Guideline Geo AB (publ), noterat på NGM-Equity, har erhållit en order från en nyckelkund i Asien till ett ordervärde av 4 MSEK.

Beställningen avser MALÅ radarsystem som används för vägmätning. Genom vägmätning kan man förebygga risker, bland annat upptäcka så kallade slukhål, och med hjälp av den inhämtade informationen planera reparationer och underhåll. Kunden har under flera år haft tillväxt på marknaden och uttökar nu på nytt sin vagnpark med mätsystem vilka är baserade på teknologi från Guideline Geo.

”Ordern är ett resultat av ett framgångsrikt och långsiktigt samarbete med en väl positionerad partner inom det för Guideline strategiska marknadsområdet Infrastruktur”, säger vd Jonas Moberg.

Jonas Moberg, vd Guideline Geo AB (publ), tel. +46 70 593 22 75

Informationen är sådan som Guideline Geo AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappers­­­marknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 juni 2014 klockan 10:00.