Guideline Geo AB påbörjar återköp av egna aktier

(NGM: GGEO) Guideline Geo AB (publ), noterat på NGM-Equity, meddelar att bolagets styrelse beslutat att inleda ett återköpsprogram av egna aktier i enlighet med bemyndigande från Årsstämman den 29 maj 2013.

Vid Årsstämman den 29 maj 2013 bemyndigades styrelsen i Guideline Geo AB att längst intill nästa årsstämma förvärva upp till 500 000 aktier i bolaget. Styrelsen har beslutat att utnyttja detta bemyndigande för att från och med måndagen den 29 mars och fram till Årsstämman den 27 maj, 2014 återköpa upp till 200 000 egna aktier. Aktierna kommer att förvärvas på NGM Equity till ett pris inom det vid varje förvärvstillfälle registrerade kursintervallet. Syftet med återköpsprogrammet är att ge styrelsen möjlighet att anpassa och förbättra företagets kapitalstruktur.

Guideline Geo AB (publ) innehar för närvarande inga aktier i det egna bolaget.

Jonas Moberg, VD Guideline Geo AB (publ), tel. +46 70 593 22 75

Guideline Geo AB (publ) är världsledande inom området geoteknologi. Guideline utvecklar och marknadsför lösningar inom tre starkt tillväxande globala segment:

• Kartläggning av vattenförekomster.
  • Övervakning och kartläggning av miljöföroreningar.
  • Undersökning inför uppförande av byggnation och underhåll av infrastruktur.

I koncernen ingår MALÅ och ABEM med hög teknisk kompetens, innovativa lösningar och världsledande globala varumärken. Guidelines aktie är noterad på NGM Equity.