Guideline Geo har avslutat återköpsprogrammet

(NGM: GGEO) Guideline Geo AB (publ), noterat på NGM-Equity, meddelar att bolagets program för återköp av egna aktier i enlighet med bemyndigande från Årsstämman den 29 maj 2013 nu är avslutat.

Vid Årsstämman den 29 maj 2013 bemyndigades styrelsen i Guideline Geo AB (publ) att längst intill nästa årsstämma förvärva upp till 500 000 aktier i bolaget. Styrelsen meddelade den 21 mars 2014 sitt beslut att utnyttja detta bemyndigande för att från och med måndagen den 24 mars och fram till Årsstämman tisdagen den 27 maj 2014, återköpa upp till 200 000 egna aktier. Syftet med återköpsprogrammet är att ge styrelsen möjlighet att anpassa och förbättra företagets kapitalstruktur.

Guideline Geo AB (publ) har under den meddelade perioden återköpt totalt 64 740 aktier. Aktier har förvärvats på NGM Equity till ett pris inom det vid varje förvärvstillfälle registrerade kursintervallet (för ytterligare detaljer hänvisas till information på NGM:s hemsida www.ngm.se/overvakning/aterkop/ ).

Guideline Geo AB (publ) innehar per den 27 maj 2014 totalt 64 740 aktier i det egna bolaget. Totalt antal aktier i Guideline Geo AB (publ) uppgår till 7 505 179 st.

Jonas Moberg, vd Guideline Geo AB (publ), tel. +46 70 593 22 75

Informationen är sådan som Guideline Geo AB ska offentliggöra enligt lagen om värde- pappers­­­marknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 maj 2014 klockan 11:00.