Guideline Geo har vunnit en affär i Tanzania på 8 MSEK

Guideline Geo har vunnit en större upphandling från Vattenministeriet i Tanzania med ett ordervärde på 8 MSEK. Ordern omfattar nio geofysiska system som kommer att användas för att kartlägga nya grundvattentäkter och se till att de nyttjas på ett hållbart sätt.

Guideline Geo har vunnit en större upphandling från Vattenministeriet i Tanzania genom sina lokala partners, Kiure Engineering Ltd och Infinite GeoSol LLC. Ordern omfattar nio system inom resistivitet, ABEM Terrameter LS2, och inkluderar även utbildning och support lokalt i Tanzania.

”Det är tydligt att allt fler länder väljer att investera i geofysiska lösningar för att kartlägga och övervaka sitt grundvatten. Vattenministeriet i Tanzania valde att investera i ABEM Terrameter LS2 för sitt utvecklingsprojekt”, säger Anders Andreasson, Säljchef för EMEA på Guideline Geo.

Den snabbast växande marknaden för Guideline Geo är ”Ground Water Management”, dvs att kartlägga nya grundvattentäkter och se till att befintligt grundvatten nyttjas på ett hållbart sätt genom att monitorera för föroreningar eller överuttag. Guideline Geo har flertalet lösningar och geofysiska metoder som lämpar sig väl för området.

Leveranserna är planerade till andra och tredje kvartalet 2024.

Anders Andreasson, Head of Sales EMEA, Guideline Geo AB (publ.), tel: +46 76 599 55 55

Malin Siberg, CEO, Guideline Geo AB (publ.), tel: +46 73 044 60 11

Denna information är sådan information som Guideline Geo AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 maj 2024, klockan 13:20 CEST.

Guideline Geo (GGEO) är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser.