Guideline Geo har vunnit en större affär i Nordamerika

Guideline Geo har vunnit en större affär med ett ordervärde motsvarande ca 5,4 MSEK. Kunden är ett gruvföretag i Nevada, USA.

Guideline Geo är sedan 2009 den auktoriserade distributören av Reutech Mining i Nordamerika, en ledande aktör för Slope Stability Montitoring framför allt för gruvindustrin.

— Det är ett starkt betyg att våra kunder i Nordamerika fortsatt väljer att investera dessa verksamhetskritiska system tillsammans med oss. Det visar att det vi levererar verkligen skapar ett stort värde hos våra kunder, säger Per Westholm, president Guideline Geo Americas.

Avtalet inkluderar köp av systemet, installation samt första årets serviceavtal. Leverans och installation är planerad till andra kvartalet 2024.

Per Westholm, President Guideline Geo Americas, Guideline Geo AB (publ.),
tel:
+1 303 999 9336

Malin Siberg, VD, Guideline Geo AB (publ.), tel. +46 73 044 60 11

Denna information är sådan information som Guideline Geo AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 mars 2024, klockan 14:05 CEST.

Guideline Geo (GGEO) är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB
som Certified Adviser.

Guideline Geo AB (publ.) låter användaren kartlägga det som befinner sig under markytan m.h.a. icke-förstörande geofysiska metoder; lokalisera rör utan att gräva, lokalisera grundvatten utan att borra. Genom våra två marknadsledande varumärken ABEM och MALÅ har vi sedan 1923 utvecklat och tillverkat högteknologiska produkter åt kunder världen över, idag når vi fler än 80 länder genom vårt partner- och återförsäljarnätverk. Guideline Geos aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som certified adviser.