Guideline Geo lanserar MALÅ Vision, en molnbaserad mjukvarulösning för markradar

Guideline Geo är stolta över att kunna lansera MALÅ Vision. En revolutionerande molnbaserad mjukvara för användarvänlig, effektiv och precis analys, tolkning och rapportering av markradarbaserade projekt. MALÅ Vision skapar värde för användare genom att möjliggöra ett förenklat och effektiviserat arbete inom viktiga tillämpningsområden.

MALÅ Vision har utvecklats med användaren i fokus. Användarvänlighet och att göra processen för undersökningar och rapportering av tillgångar under mark så effektiv som möjligt har varit de viktigaste faktorerna. MALÅ Vision är redan idag vår rekommenderade lösning i många fall och målsättningen är att MALÅ Vision ska utvecklas till att vara rätt mjukvarulösning för alla relevanta tillämpningar under 2021.  Precis som genom hela utvecklingsprocessen hittills kommer slutkundens behov och input vara i fokus när MALÅ Vision fortsätter att utvecklas.

- Vi är väldigt stolta över att nu kunna erbjuda våra kunder det senaste inom molnbaserad mjukvara i form av MALÅ Vision. Detta innebär att våra kunder har möjlighet att gå mycket snabbare och effektivare från datainsamling till resultat, både direkt i fält eller på kontoret. Kunder kan enkelt samarbeta globalt såväl som på plats lokalt. Det ger också Guideline Geo nya möjligheter att erbjuda våra kunder mer konkurrenskraftiga kompletta markradarbaserade lösningar, säger Anders Abrahamsson, CTO Guideline Geo.

Mer information om MALÅ Vision finns på www.guidelinegeo.com

Anders Abrahamsson, CTO, Guideline Geo AB (publ), tel. +46 +46 72 234 77 31

anders.abrahamsson@guidelinegeo.com

Mikael Nolborg, VD Guideline Geo AB (publ), tel. +46 708 36 99 00.

Guideline Geo (GGEO) är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser: Certifiedadviser@redeye.se, +46 8 121 576 90.

Guideline Geo AB (publ) är världsledande inom området geofysik. Guideline Geo utvecklar och marknadsför lösningar inom fyra starkt tillväxande globala segment: Kartläggning av vattenförekomster, övervakning och kartläggning av miljöföroreningar, undersökning inför uppförande av byggnation och underhåll av infrastruktur samt undersökning och kartläggning vid gruvdrift och mineralutvinning. I koncernen ingår MALÅ och ABEM med hög teknisk kompetens, innovativa lösningar och världsledande globala varumärken. Guideline Geos aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market.

.