• Guideline Geo/

Guideline Geo meddelar avstämningsdag för utdelning, samt tryckfel i pressmeddelandet daterad 2015 05 27

(NGM: GGEO) Guideline Geo AB (publ), noterat på NGM-Equity, meddelar att avstämningsdag för utdelning är torsdag den 4 juni.

Årsstämman den 27 maj 2015 fastställde föreslagen utdelning till aktieägarna om 0,30 SEK per aktie. Styrelsen för Guideline Geo har fastställt avstämningsdag för utdelningen till torsdag den 4 juni 2015. Utdelningen beräknas utbetalas till aktieägarna genom Euroclear Sweden AB:s försorg tisdagen den 9 juni 2015.

(NGM: GGEO) Guideline Geo AB (publ), noterat på NGM-Equity, meddelar att årsstämman den 27 maj valde Jonas Moberg till ordinarie styrelseledamot, och inte Jonas Lindgren som felaktigt framgick av pressmeddelandet den 27 maj.

Vid årsstämman i Guideline Geo AB (publ) den 27 maj 2015 fattades följande beslut avseende val av styrelseledamöter: Till styrelseledamöter valdes, i enlighet med valberedningens förslag, för tiden intill slutet av nästa årsstämma Peter Lindgren, Olle Grinder, Torleif Dahlin och Jonas Moberg genom omval. Till styrelseordförande utsågs Peter Lindgren.

Informationen är sådan som Guideline Geo AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappers-marknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 maj 2015 klockan 14:00.

Kjell Husby, vd Guideline Geo AB (publ), tel. +46 70 954 79 97.