GUIDELINE OFFENTLIGGÖR PROSPEKT AVSEENDE FÖRETRÄDESEMISSION

(NGM : GODT) Guideline Oil Drilling Technology AB (publ), noterat på NGM Equity, meddelar att styrelsen har upprättat prospekt avseende föreliggande garanterade nyemission om 7,2 miljoner kronor med företrädesrätt för Guidelines befintliga aktieägare. Prospektet finns från och med idag tillgängligt på www.guidelinetechnology.com.

Prospektet kan även erhållas kostnadsfritt från Guideline Oil Drilling Technology AB (publ), Frösundaviks Allé 15, 169 70 Solna, tel: 08-655 36 41. Nyemissionens teckningsperiod inleds den 9 mars 2009 och pågår till och med den 23 mars 2009.

Guideline Oil Drilling Technology AB (publ)

Peter Hjorth, VD, Guideline, tel. 0733 25 75 03 alt. peter.hjorth@guidelinetechnology.com

Se även www.guidelinetechnology.com och www.malags.se.

Guideline Oil Drilling Technology AB (publ) är verksamt inom geoteknologi med två affärsområden. Affärsområdet Guideline har utvecklat en unik patentskyddad metod för positionsbestämning av borrspetsen under pågående borrning efter olja och andra fyndigheter. Affärsområdet MALÅ Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity.