Guideline reserverar kostnader för VDs avgång

(NGM : GODT) Stockholm, 15 november, Guideline Technology AB (publ), noterat på NGM Equity, meddelar att bolaget reserverar 3,8 MSEK i kvartal fyra som en konsekvens av att VD avgått.

Som tidigare meddelats avgick bolagets VD den 30 oktober 2012 och som en konsekvens därav har styrelsen beslutat att reservera 3,8 MSEK i kvartal fyra för relaterade kostnader.

Kjell Husby, Ordförande, Guideline Technology, tel. +46 70 954 79 97

Guideline Technology AB (publ) verkar inom geoteknologi med tre  verksamhetsområden. Affärsområdet Guideline utvecklar och marknadsför teknologi inom mikroseismik för identifikation av objekt och strukturer under mark. Inom affärsområdet Guideline finns samriskbolaget SPC Technology i vilket Guideline äger 50,1%. Affärsområdet MALÅ Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Affärsområdet ABEM Instrument utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området resistivitet och seismisk visualisering. Guidelines aktie är noterad på NGM Equity.