Guideline Technology AB (publ) meddelar ny order till samriskbolaget SPC

(NGM : GODT) Stockholm, 8 maj, Guideline Technology AB (publ), noterat på NGM Equity, meddelar ny order för samriskbolaget SPC Technology AB.

Samriskbolaget SPC Technology AB har mottagit en order från Atlas Copco Secoroc.  Ordern motsvarar nya EDGE system med tillhörande mjukvarulicensavtal avsedda för naturgasborrningsmarknaden i USA. Det initiala ordervärdet är ca 4 MSEK.

Ordern är en del i det pågående och nära samarbetet mellan SPC och Atlas Copco Secoroc.

EDGE, som lanserades kommersiellt under 2011, är ett informationssystem för sänkborrhammare som ger operatören möjlighet att effektivisera borrning med hjälp av realtidsinformation så att kronlast och rotation kan optimeras. Därigenom erhålls betydande effektivitetsvinster såsom förbättrad borrsjunkhastighet, en väsentlig bränslebesparing och minskat slitage på borrutrustningen.

EDGE marknadsförs och säljs idag exklusivt till slutkund av Atlas Copco Secorocs säljorganisation både för naturgasborrning i USA och för bergvärmeborrning i Norden.

Niclas Ingemarsson, VD, Guideline Technology, tel. +46 8 557 613 00

Guideline Technology AB (publ) verkar inom geoteknologi med tre verksamhetsområden. Dotterbolaget MALÅ Geoscience är verksamt inom området markradar. Dotterbolaget ABEM Instrument är verksamt inom områdena resistivitet och seismisk visualisering. Samriskbolaget SPC Technology som är verksamt inom området borroptimering, ägs till 50.1% av Guideline. Guidelines aktie är noterad på NGM Equity.