GUIDELINE UTVÄRDERAR NOTERING AV BOLAGETS AKTIE PÅ NASDAQ OMX

(NGM:GODT)

Guideline Oil Drilling Technology AB (publ), noterat på NGM Equity, har mottagit besked om att Finansinspektionen återkallar NGM Equity’s tillstånd att bedriva börsverksamhet. Med anledning av detta har Guideline beslutat att vidta åtgärder och utvärderar nu möjligheter till notering av bolagets aktie på Nasdaq OMX Small Cap eller alternativt First North.

Guidelines aktie är sedan hösten 2005 noterat på NGM Equity och bolaget arbetar enligt riktlinjer för börsfähighet vad gäller bl a ekonomisk rapportering och styrning enligt internationell standard, ägarspridning och styrelsens sammansättning. Med anledning av Finansinspektionens beslut att återkalla tillståndet för NGM Equity att bedriva börsverksamhet har styrelse och ledning i Guideline initierat åtgärder för att notera bolagets aktie på Nasdaq OMX Small Cap eller alternativt First North.

- Vi beklagar beslutet att återkalla NGM:s tillstånd att bedriva börsverksamhet, men detta har ingen inverkan på Guidelines operativa verksamhet eller möjligheterna för fortsatt handel i bolagets aktie. Vi kommer omgående att vidta de åtgärder som vi bedömer nödvändiga, säger VD i Guideline Peter Hjorth

Peter Hjorth, VD, Guideline, tel. 0733 25 75 03 alt. peter.hjorth@guidelinetechnology.com

Se även www.guidelinetechnology.com och www.malags.se.

Guideline Oil Drilling Technology AB (publ) är verksamt inom geoteknologi med två affärsområden. Affärsområdet Guideline har utvecklat en unik patentskyddad metod för positionsbestämning av borrspetsen under pågående borrning efter olja och andra fyndigheter. Affärsområdet MALÅ Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity.