GuidelineGeo vinner order till myndighet i Latinamerika till ett värde av 4,3 MSEK

(NGM: GGEO) Guideline Geo AB (publ), noterat på NGM-equity, vinner en strategisk order i Latinamerika gällande bolagets geofysiska lösningar för grundvattentillämpningar till ett sammanlagt ordervärde av 4,3 MSEK.

Guideline Geo har erhållit en order avseende bland annat ABEM WalkTEM och ABEM Terrameter LS, mjukvara samt utbildning. Primärt avser kunden använda lösningarna för grundvatten-prospektering och andra grundvattenrelaterade tillämpningar. Ordervärdet är 4,3 MSEK.

Order kommer levereras under december 2018.

Mikael Nolborg
vd Guideline Geo AB (publ)
tel. +46 708 36 99 00

Guideline Geo AB  (publ) är världsledande inom området geofysik. Guideline Geo utvecklar och marknadsför lösningar inom fyra starkt tillväxande globala segment: Kartläggning av vattenförekomster, övervakning och kartläggning av miljöföroreningar, undersökning inför uppförande av byggnation och underhåll av infrastruktur samt undersökning och kartläggning vid gruvdrift och mineralutvinning.  I koncernen ingår MALÅ och ABEM med hög teknisk kompetens, innovativa lösningar och världsledande globala varumärken. Guideline Geos aktie är noterad på NGM Equity.

Taggar: