Guidelines dotterbolag MALÅ Geoscience erhåller order från flera vägverk i Kina

(NGM : GODT) Stockholm, 18 april, Guideline Technology AB (publ), noterat på NGM Equity, meddelar att dotterbolaget MALÅ Geoscience erhållit flera systemorder på från vägverk i Kina.

Vägverken i Terrakotta, Anhui, Shanxi, Sichuan och Yunnan i Kina har beställt MALÅ Geosciences system för användning vid väg- och tunnelmätningar. Systemen kommer bl a att användas för att mäta asfalttjocklek, vägbärighet och för att göra tunnelinspektioner. Erhållna order omfattar beställningar på produkterna ProEx och X3M.

Kinas nationella motorvägsnät à 75 000 km är näst störst efter det i USA, men förväntas bli världens största under 2011.

”Vägnäten i Kina byggs ut i en rasande fart och för närvarande länkas över 200 städer samman med motorvägar. MALÅ har långsiktigt byggt upp kontakter med de olika vägverken och det ger resultat.”Niclas Ingemarsson, VD, MALÅ Geoscience.

MALÅ Geoscience är en ledande tillverkare av innovativa markradarsystem, även kallat Ground Penetrating Radar (GPR) system, samt programvara som utformats för att tillgodose behoven hos de professionella, tekniska och geologiska användare i världen. MALÅ Geoscience har ett utbud av produkter som passar alla GPR tillämpningar. MALÅ Geoscience erbjuder GPR system med större flexibilitet än konkurrerande system och är världsledande inom både borrhålssystem och multikanalsystem.

Peter Hjorth, VD, Guideline Technology, tel. +46-733 25 75 03

Niclas Ingemarsson, VD, MALÅ Geoscience, tel. +46-953 345 50

Guideline Technology AB (publ) är verksamt inom geoteknologi med två affärsområden. Affärsområdet Guideline utvecklar och marknadsför teknologi inom mikroseismik för identifikation av objekt och strukturer under mark. Inom affärsområdet Guideline finns samriskbolaget SPC Technology i vilket Guideline äger 50,1%. Affärsområdet MALÅ Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Guideline Technologys aktie är noterad på NGM Equity.