Guidelines dotterbolag MALÅ Geoscience erhåller order på flera MIRA-system från tsunamidrabbade Japan

(NGM : GODT) Stockholm, 24 maj, Guideline Technology AB (publ), noterat på NGM Equity, meddelar att dotterbolaget MALÅ Geoscience erhållit en större MIRA-order från Japan. Systemen kommer att användas i återuppbyggnadsarbetet efter tsunamin på en 350 km lång kustremsa och på flera hundra mil väg.

MALÅ Geoscience har erhållit beställning av flertalet MIRA-system från det tsunamidrabbade Japan. Systemen kommer att användas i återuppbyggnadsarbetet på en 350 km lång kustremsa och på flera hundra mil väg.  Återuppbyggnadskostnaderna efter tsunamin som drabbade Japan i mars tidigare i år beräknas till närmare 300 miljarder USD.

”En händelse av den här karaktären är naturligtvis tragisk och kräver omfattande insatser för att återställa infrastruktur. Vi känner onekligen ett stort ansvar och är tacksamma för att våra system kommer att hjälpa till med återuppbyggnaden och gagna många drabbade.”,Niclas Ingemarsson, VD, MALÅ Geoscience.

MALÅ MIRA är det världsledande 3D markradarsystemet och används för att på ett effektivt sätt undersöka stora ytor för att klarlägga objekt, bedöma strukturer och andra kvaliteter dolda i marken.

MALÅ Geoscience är ledande tillverkare av innovativa markradarsystem, även kallat Ground Penetrating Radar (GPR) system, samt programvara som utformats för att tillgodose behoven hos de professionella, tekniska och geologiska användare i världen. MALÅ Geoscience har ett utbud av produkter som passar alla GPR tillämpningar. MALÅ Geoscience erbjuder GPR system med större flexibilitet än konkurrerande system och är världsledande inom både borrhålssystem och multikanalsystem.

Peter Hjorth, VD, Guideline Technology, tel. +46-733 25 75 03

Niclas Ingemarsson, VD, MALÅ Geoscience, tel. +46-953 345 50

Guideline Technology AB (publ) är verksamt inom geoteknologi med två affärsområden. Affärsområdet Guideline utvecklar och marknadsför teknologi inom mikroseismik för identifikation av objekt och strukturer under mark. Inom affärsområdet Guideline finns samriskbolaget SPC Technology i vilket Guideline äger 50,1%. Affärsområdet MALÅ Geoscience utvecklar och säljer produkter och lösningar inom området markradar. Guideline Technologys aktie är noterad på NGM Equity.